Verhuurder dreigt met juridische stappen na opzegging huur volgens wettelijke termijn, wat nu?

Volgens de wet is mijn opzeg termijn een maand, ik woon er bijna twee jaar dus het eerste jaar met bepaalde trmijn is voorbij. Mijn verhuurder meent hij contractueel kan eisen dat slechts eens per jaar kan worden opgezegd met een opzegtermijn van drie maanden en dreigt nu met juridische stappen.
Hij bezit eveneens 3 maanden borg van mij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit zijn de regels:

Regels voor huurder

Voor de huurder gelden de volgende regels:
U moet zich houden aan de opzegtermijn. Die is hetzelfde als de betalingstermijn: minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden.
U moet de huur schriftelijk en per aangetekende brief opzeggen. U hoeft geen reden op te geven.
Als de huur voor een vaste periode is aangegaan (huurcontract voor bepaalde tijd), kunt u de huur pas beëindigen als die periode is verstreken. U kunt alleen eerder opzeggen als de verhuurder hiermee akkoord gaat.

Dus als je voldoet aan het bovenstaande (geen huurcontract voor BEPAALDE tijd) heeft jouw verhuurder geen poot om op te staan. Verwijs hem naar de bron en adviseer hem vooral veel geld te spenderen aan een rechtszaak. Overigens is het werkelijk zo moeilijk om tegenwoordig een huurder te vinden? Ik ken zoveel mensen die op zoek zijn. Kun je zelf geen huurder vinden voor na jou?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar het is zijn fout om een contract op te stellen met voorwaarden die niet mogen, zie mijn bron. Ja, jij had dit contract niet moeten ondertekenen maar voor zover ik weet is dit ook niet rechtsgeldig.
fremar
10 jaar geleden
Heeft u een vraag over uw rechten als huurder, of wilt u weten hoe u die rechten kunt verzilveren? Bel de Huurderslijn, onze telefonische ledenservice. Om advies te krijgen, moet u wel lid zijn van de Woonbond. Bent u nog geen lid, dan kunt u zich aan de telefoon aanmelden. Of u kunt via deze website lid worden. De Huurderslijn (020-5517755) is normaliter bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 10.00 tot 13.00 dinsdagavond van 18.30 tot 20.00
http://www.woonbond.nl/pages/contact/huurderslijn